« Nog twee pano's uit Barcelona | Main | Los Papines »
12 februari 2007
Doe open die poort!!!!!

Van de ene op de andere dag deed onze e-mail raar. Onze trouwe Lunarpages server - waar dit weblog en Mrs.Fredlee’s website op gehost worden - leek onvindbaar, de mail wilde er in ieder geval niet meer mee verstuurd worden. Alleen Mrs.Fredlee kon via haar Het Net-account nog mail sturen. Na wat testjes was er maar een conclusie mogelijk: het was HetNet die ons thuis de toegang tot aquarius.lunapages.com blokkeerde.
Dan maar bellen met de helpdesk van Het Net... Twee telefoontjes waren nodig om te begrijpen dat Het Net van de ene op de andere dag Poort 25 had dichtgegooid en via die poort komt nu juist de post aan bij de postbestellers van Lunarpages.
De eerste helpdesk-medewerker begreep geloof ik niet dat je mail kon versturen via een bedrijf dat in Amerika zit en hij vond dat aquarius.lunarpages.com niet een smtp-server kon zijn en daar konden we toch echt nooit onze mail mee hebben verstuurd. Vervolgens zei hij dat het aan Poort 25 lag, die was dicht om te zorgen dat er minder spam verstuurd zou worden en dat Poort 25 altijd al dicht had gestaan of althans dicht had moeten staan. Hij gaf me een oplossing voor gebruikers die zelf een mailserver hebben draaien, maar die hebben we niet, dus dat was geen oplossing.
De tweede helpdesk medewerker begreep het wel, maar zei ook dat Poort 25 altijd al dicht had gestaan, althans dicht had moeten staan. Hij ging nog even met de technische dienst bellen. Niks aan te doen was zijn conclusie, maar misschien ging de poort binnenkort wel weer open!?
Het enige wat er nu op zit, is om alles thuis via Het Net te versturen en uit gewoon via Lunar. Lekker handig voor de mobiele gebruiker. Later op de avond kregen we een mailtje van Het Net of we onze mening wilden geven over de dienstverlening van de medewerkers van de helpdesk. Dat wilde ik wel hoor...
Posted by hafred at 12 februari 2007 14:38
Comments
Wat een ellende - ms is het tijd om over te stappen naar xs4all? Het blokken kan een geldige reden zijn om tot contract ontbinding met hetnet over te gaan. XS zal voor de prijs wrs niet uitmaken, tis natuurlijk wel wat administratief gedoe om over te stappen. En uiteindelijk is XS ook KPN, maar het richt zich op andere doelgroep - en daarom kunnen ze zich gelukkig het dichtgooien van porten nog niet permiteren.
Posted by: herbert at 12 februari 2007 18:07
standaard vraag bij dit soort enquetes.... ik herken ze meteen
Posted by: Chantal at 13 februari 2007 10:38
Pfff praat me niet van helpdesks! Emails met in de cc geadresseerden als Kassa en Consumentenbond hebben mij zeer geholpen in netelige kwesties.
Posted by: esther at 13 februari 2007 20:01
Ik snap er niet veel van, maar behulpzaam klinkt het zeker.. niet.
Posted by: jmh at 13 februari 2007 23:32
